Don't cry like a bitch when you feel the pain

Gillar den meningen ganska hårt. Menas ju såklart i träningssyfte.

Btw, något som jag börjar störa mig på är att folk börjar lägga sig i hur mycket jag tränar. Nu menar inte jag ni i bloggen för ni är guld värda. Men de människor jag känner och som jag bland annat är vän med på facebook. De tycker jag tränar för mycket. Vet ni vad jag tycker? Att det är för lite. Skulle kunna träna hela dagarna om tiden fanns. Det finns faktiskt dagar jag vilar på, eller bara tar en promenad för att få röra lite på mig. Jag vill inte sitta inne o ruttna som en gammal ko och tycka allt är jobbigt o inte ha någon energi. För det är ju så de som klagar måste ha det. De orkar väl helt enkelt inte ta tag i sig själva. Jag tränar för att jag tycker det är förbannat kul och för att jag vill forma mina kropp och få den att må bra och öka mitt självförtroende.

Många är så jävla ytliga när det gäller kläder/smink yadayada. Men det är fan inte många som tänker på träning, för det handlar ju även det om utseende. Kan ju tycka att det är viktigare att ha en sund kropp som mår bra än 20 kg smink i fejjan. (nu menar jag inte att man måste vara ybertränad eller pinnsmal)

Så låt mig träna för fan! Jag gör det för min skull, inte för någon annans!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Håller med! Man tränar inte för mycket förrän man mår dåligt över det! Låt inte deras ord påverka dig. Tänk på vad träningen gör för dig! Det är du som drabbas om du låter bli, inte dom. Det är säkert bara avundsjuka för att de är lata och inte orkar träna lika mycket :)

2011-08-12 @ 21:59:36
URL: http://koolakattis.wordpress.com/
Postat av: Anna

Ja, det där med att folk ska åsikter om allt... Tränar man inte alls, så tycker de ju att man gör fel då också. Jag önskar verkligen att jag tränade lika mycket som du! Ska försöka komma igång till hösten tänkte jag... :)

2011-08-12 @ 22:41:56
URL: http://smalpariktigt.blogg.se/
Postat av: erica

känner absolut igen mig i det där! av någon anledning är det mer uppseendeväckande att träna och vara hälsosam än att t.ex. fara ut och supa två gånger i veckan

2011-08-13 @ 00:05:41
Postat av: Malin I Form

Usch, va jobbigt med folk som beklagar sig över det! Träna på du!

2011-08-13 @ 10:47:23
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Heidi

Ja herregud, varför ska folk lägga sig i vad andra gör? Dom vet inte hur intensivt det är med träning och hur ofta man måste göra det för att se resultat. De tror att det räcker med att gå på ett step up-pass på friskis en gång i veckan så är de människor som "tränar". Skillnad på träning och träning!

2011-08-13 @ 14:28:48
URL: http://fit4life.shapemeup.se
Postat av: Annie

Tyvärr finns de alltid de som skall lägga sig i hur man lever sitt liv. vare sig det är av genuin omtanke eller det är av avundsjuka.

Sålänge du mår bra av att träna som du gör skall du fortsätta med det! Keep it up!

2011-08-14 @ 22:30:05
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0