Söndag - tankar om mitt nya mål

Sitter här och funderar lite på hur jag ska lägga upp min viknedgång och vad jag vill komma fram till. Nu efter mitt första -20 kg mål så har jag haft ett par veckor "paus" Eller jag har ju tränat och försökt äta bra men inte vägt mig eller haft dåligt samvete om jag fått i mig något onyttigt.

Men nu känner jag mig redo till att komma igång igen. Jag har fortfarande ingen gräns på vad jag vill väga så jag kör på som jag gjorde förut; -5 kg i taget och det är det som är mitt mål just nu. Då har jag sammanlagt gått ner 25 kg om jag klarar det. Har jag klarat och tappat 20 kg så klarar jag nog ytterligare 5 kg .

Kommer inte ha några krav på mig heller. Det funkar bäst för mig. Klarar inte av och känna en massa krav och måsten. Det handlar bara om att jag får tänka efter istället och om det är värt att äta massa skit och sitta hemma och dega.

Jag kommer köra ungefär samma variant av maten. Försöka äta frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag med små portioner för det håller mig på en jämn nivå hela tiden och håller mig lagom mätt utan att vräka i mig. Kommer äta kolhydrater men i mindre mängder, vissa dagar kommer jag inte äta det alls. Helgen kan det få slinka ner något gott men måste tänka på mängden.

Träning kommer jag lägga upp att jag kommer både köra kondition och styrka, dels för att jag tycker det är grymt kul med styrketräning men ska försöka lägga lite mer tid på konditionen. Gärna träna så mycket som möjligt eftersom jag tycker det är kul men man hinner inte alla gånger så minst 3 träningspass i veckan, men gärna 6 om jag hinner ;)

Nej nu kör vi, För nu vill jag bli nöjd!

Kommentarer
Postat av: sugarcoma

Jag kör på samma koncept typ som dig. Dock tar jag 3 kg i taget. Försökte vara sockerfri etc men nä, vilken press och dåligt samvete man får om jag åt EN pepparkaka. Jisses. Det låter sundare att göra så. Jag är på. NU dricker jag celsius och det blir kötta mage :D

2011-12-11 @ 13:02:25
URL: http://sugarcoma.shapemeup.se
Postat av: :)

du sa att du skulle avslöja din vikt om du klarade ditt mål :) är nyfiken!

2011-12-11 @ 13:04:31
Postat av: Tackan

Duktig du är, njut av din framgång :-)

KLart du klarar fem till om det är vad du vill.



jag äter mellan 900-1400 kcal om dagen fördelat på fem mål, av dem är ofta ett på ca 400.

2011-12-12 @ 10:08:29
URL: http://farhuset.blogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0