Dag 2: Min barndom ur ett viktperspektiv

Jag har väl alltid varit fet mer eller mindre. Eller en period i tonåren var jag faktiskt normal i kroppen.

Som barn
Redan när jag var bebis så såg jag ut som en stoppad korv. Usch. Sedan när jag började komma upp vid 5 år så skillde sig mina föräldrar och jag har bott hos min pappa mestadels av mitt liv och han kunde ingenting om matlagning så jag är uppväxt på mackor, makaroner, mackor, makaroner och så mackor. Inte konstigt att man såg ut som man gjorde (gör). Var fet på mellanstadiet. Inte nog med de så ville pappa att jag skulle klippa page. Fy fan så jag såg ut. Som en rund fotboll.

Som tonåring
Jag började högstadiet. I 8an så vände det till det bättre. Jag växte på längden och min kropp smalnades av. Jag vet att jag var så glad när jag gick i 9an att jag var 162 cm lång och vägde 62 kg. Jag vägde inte mer än längden(minus 100 då) och hade BMI 23! Dock var väl denna period i mitt liv där jag typ åt ett par knäckemackor om dagen och hetsvägde mig typ 5 gånger om dagen.

I gymnasiet
I slutet av ettan så började jag med p-piller pga att min mens typ aldrig kom så att den kunde bli regelbunden och det var då det börja och vända. Jag började svälla! Så efter 3 månader slutade jag med dom. Sedan låg jag på ungefär samma vikt. Vet dock inte exakt. Sedan i mitten av 3an så skaffade jag mig min nuvarande kille. Tänkte ge mig på att äta p-piller igen fast ett annat märke och nu i efterhand så var det det värsta jag skulle kunna ha gjort. Jag verkligen SVÄLLDE! Hade från början C och gick till E/F som jag har idag. Har väl legat på ungefär samma vikt i 2 år nu och är glad att jag är påväg mot rätt håll nu. (Kan tillägga att jag fick benhinneinflamation i samma veva så var inte aktiv på ett tag men det berättar jag mer om i en annan punkt)

Kommentarer
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

sicken historia!

du är verkligen på rätt väg nu, sjukt bra är du med :D



ååh tack vad gullig du är! du verkar också vara en astrevlig person!! (champinjon tänkte jag skriva först :O haha)

2011-02-11 @ 20:36:00
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: daniela

Din historia är väldigt lik min. Tur att vi båda är på rätt bana nu! :) kram

2011-02-12 @ 18:30:04
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0