Dag 5: Min självkänsla

Vad är det?!

Nej men skämt och sido. Jag har nog aldrig haft något vidare självförtroende. Var ful och fet när jag var liten och en sådan person kan ju inte ta för sig lixom. Nej det går ju inte. Vad kan folk säga då? Att jag ska hålla tust för att jag är fet? nej så jag höll mig i bakgrunden.

Jag har alltid klagat på mig själv. Då jag var som smalast då var jag väl värst. Skulle 100 personer säga att jag var söt/snygg och sedan skulle det komma EN person o säga att jag var ful. Jag skulle inte tro på de 100 personer som tyckte jag va söt, jag skulle tro på den enda personen som tyckte jag var ful. Jag är så fortfarande.

Visst. Jag är en person som vågar ta för mig mer nu. Ha min röst hörd och så vidare men jag kan inte säga vad jag är bra på för då kritiserar jag mig själv ännu mer. Är en spärr där som inte vill gå bort. Samma sak gäller mitt utseende.

Hur är eran självkänsla?

Kommentarer
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

du är jätte fin tjej ju!!

men jag förstår hur du tänker.

2011-02-15 @ 18:46:19
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, men du är verkligen himlans söt! Och duktig! Och smart! Och du verkar väldigt omtänksam och fin som människa också! Av det lilla jag sett så tycker jag verkligen det. Det gör så ont i mig när människor som verkligen borde må bra och gilla sig själva, inte gör det.

Men samtidigt är jag väldigt lik dig. Jag är min egna största fiende.



Kram på dig, fina du!

2011-02-15 @ 19:11:06
URL: http://smalpariktigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0