Dag 8: Motion tidigare i livet

Jag har väl mer eller mindre varit aktiv i hela mitt liv. Alltid tyckt om att motionera.

Började när jag var runt 6 år och började och rida (alla tycker dock inte att hästar är en sport men det är det). Red tills jag var ca 20 år. Lite till och från. Men när jag gick i 9-2 så tog jag hand en shettis som jag red på när jag var liten. Jag var ute och gick mycket med henne. Började sedan att köra henne. Men mellan varven där så gick jag dom 3 km från bussen och till stallet varje dag och mockade inte bara "min" hästs box utan även andras. Fick rida andras hästar med.

Intresset började att avta och jag blev en person som började att jogga. Orkade knappt 1 km men efter ett tag så klarade jag helt plötsligt 5 km men med oturen med sig så fick jag benhinneinflamation och började gå långa promenader. Ofta blev dom 1 mil långa. Jag var helt besatt, och ju fortare jag gick desto mer skrek mina benhinnor.

Samband med att jag började vila benen eftersom ingenting hjälpte mot benhinnorna träffade jag min nuvarande pojkvän. Blev lite smålat då vi båda blev arbetslösa.

Började att rida igen i samma stall som jag var i innan.

Sedan började jag att träna på korpen med en tjej. Gick på gympa två gånger i veckan.

Sedan började jag på mitt nuvarande gym och föll för det direkt. Började även att träna med Josefine och vi var som besatta i vattengympa pch afropowerdance. Vi gick o tränade varje dag. Sedan bytte hon gym av vissa anledningar och jag tappa suget lite för fanns ingen där som man kunde pusha eller bli pushad av.

Var ca 1 år sedan min käre vän bytte gym och jag har nu varit där till och från sedan dess.

För att göra den långa historian kort!



Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag kommer tillbaka :) hihi <3

2011-02-19 @ 22:44:31
URL: http://minfetakamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0