För mycket fokus på annat?

Jag är inte 100 % motiverad till min viktnedgång känner jag. Jag var det i början men nu känns det mest.. bläää.

Men är nog antagligen att jag måste lägga stor fokus på skolan som är svår och fokus på mitt körkort. Har liksom lilla uppkörningen imorgon så är väldigt nära nu. Men jag tror fakiskt att efter jag har tagit detta körkort så kommer jag nog känna mig mindre stressad och kunna lägga mer fokus på min viktnedgång.

Menar inte att jag inte ska sluta eller ge upp med det men jag kommer inte heller bli besviken om det inte är världens minus på vågen några veckor framåt eftersom jag inte har all energi och fokus på träningen och kosten. Men så fort mitt körkort är klart, då jäklar blir det oxveckor fram till jul som min far så fint brukar säga.

Ni kanske tycker jag är dum i huvudet eller något som inte pallar med att göra det samtidigt. Men då får ni tycka det!

Kommentarer
Postat av: Landkrabba

Jag tycker inte det är konstigt att man ibland är tvungen att prioritera bort saker. Om jag förstått saken rätt så har din viktresa precis börjat (?) och då tar det mycket energi och kraft och tid. Det handlar inte bara om att gå ner i vikt, det handlar ju om att ändra hela sin livsstil. När beteendet väl är ändrat är det lättare att hantera perioder då man inte kan fokusera på träningen fullt ut, kosten fungerar ändå. Lycka till med körkortet och allt annat!

2011-02-16 @ 14:05:02
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag känner lite som dig ibland. Jag tycker att jobbet tar för mycket av min energi. Det är även jobbigt att inte veta om man har jobb nästa vecka eller inte.. Men vi ska klara detta, vi ska kämpa :D <3

2011-02-16 @ 23:30:09
URL: http://minfetakamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0