Det där med självförtroende och kunna uppskatta sig själv

Jag är en sådan person som lätt klagar på allt hos mig själv. Kroppen, ansiktet, hur jag är, vad jag presterar, tar lätt åt mig om negativa saker om mitt utseende. Även fast 100 pers sa att jag var söt och sedan kom det en person o sa att jag var ful skulle jag mer ta åt mig av den enda personen som sa att jag var ful. Tycker det är jobbigt som tusan att tycka så om mig själv.

Jag har även en fotoblogg som jag dagligen får massa beröm på om hur bra mina bilder är men ändå så tycker jag inte det.

Men det jag skulle komma till var att jag måste inse att jag faktiskt duger! Två exempel redan idag - det var min andra körlektion idag och jag får massa beröm och har redan hunnit med massa moment som man ska klara av. Eller som för bara 30 min sedan öppnade jag mailen och kollade in min senaste tenta och fick toppbetyg på den även fast det kändes som om jag inte kunde något. Så dålig är man väl kanske inte allt för dålig?

Så jag ska, jag vill och jag kan få mig själv till att uppskatta mig själv mer - oavsett hur jag ser ut eller vad jag presterar!


Kommentarer
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

BRA SKRIVET!



haha nej, cola light har inte hindrat min viktminskning ;)

2011-01-19 @ 21:25:15
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Jannica

Du är fin och du är bra!!

Ett tips är att läsa Mia törnbloms bok, självkänsla nu. Den har olika övningar och så. sen hennes andra bok mer självkänsla, dock inte läst den andra men den första och tro det eller ej, den gav mig resultat!

2011-01-19 @ 22:17:18
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: josefin - följ mitt nya liv 2011

Jag vet precis hur det är. Känner igen mig i allt, precis allt du skriver. Vad jag än gör så blir jag missnöjd, för jag letar fel och brister hos mig själv och det jag gör hela hela tiden. Som om jag inte vill unna mig själv lycka och glädje. Vet inte riktigt hur man ska arbeta bort det, men man måste helt enkelt förstå att man duger som man är och att det man gör är bra. Att man är värdefull! Vi klarar det här 3

2011-01-19 @ 23:04:46
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0