Hemmagjord glass

Här kommer receptet på hemmagjord glass. Riktigt smidigt.

Du behöver:

- Någon form att hälla glassen i. Jag köpte ett sex-pack på IKEA för 19 kr.
- Frukt eller bär att göra glassen av. Jag tog banan och jordgubbar
- En mixer eller liknande så du kan blanda ihop det.

Gör såhär:

Blanda ihop alla ingridienser och sedan häller du i det i formarna. Sedan vips in i frysen och sedan är det klart. Svårare en så blir det inte. Så kan man njuta med gott samvete.



Visst ser det gott ut? Jag ska ta mig en imorgon när jag är leeeeedig. Nej nu måste jag iväg till jobbet! Sola åt mig med!

Kommentarer
Postat av: Jannica

Inget vatten eller ngt? :)

Ska testa de där.

:D

2011-06-28 @ 16:59:54
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Anonym

är det inte yoghurt eller något mer än bara bär? :p

2011-06-28 @ 19:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0