Konsten att avstå från härligheterna

Som ni kanske har märkt på mig så har jag typ inte ätit något flottigt/socker/kaloribomber på ett jävla bra tag nu! Fucking stolt över mig själv. Min svaghet är chips och det var över en månad sen jag smaka på chips! Under denna vecka har jag avstått från glass två gånger, då min pojkvän sitter och käkar det på kvällen framför tvn, och så var jag i stan en dag och då skulle en vän givetvis ha donken men jag körde snällt mcdriven och beställde maten åt henne och räkte sedan över det till henne och hon satt och tröck i sig flottet och jag satt snällt bredvid och tog inte en tugga! Jag är inte ens sugen!

Så fort jag börja känna suget efter något så är det mat som kommer upp i mitt huvud. Jag tänker inte ens på snask längre! När jag tänker i huvudet hur godis smakar så blir jag typ äcklad av smaken.

Jag äter inte alls så mycket nu på dagarna men jag har mer energi än nånsin! Klart man kan få unna sig ibland, för är inte alltid så lätt om man blir bjuden eller om en vän vill ta en fika, men kan man låta bli så är det lika bra!  För man kommer må så mycket bättre den dagen man står på sitt mål och insåg att man var så stark och kunde klara av detta! Jag vill äta nyttigt, jag vill att min kropp ska må bra. Jag vill orka med att röra på mig!

Jag vill fan detta så jävla mycket just nu så ni anar inte! Jag är stolt över mig själv som faktiskt har kommit en bra bit på vägen och har sån självdisciplin och kan kontrollera mig själv.


(Har lite ADHD här hemma för har fortfarande massa energi så därför massa svammel i texten)


Kommentarer
Postat av: n00bis

Jag är också stolt över dig och ser din blogg som en inspiration =)

Kramizar

2011-06-09 @ 22:06:13
URL: http://overviktig.blogspot.com/
Postat av: Jannica

Du SKA vara stolt, gör bra sötnos :) Jag är svag för chips men försöker undvika det :) Innan åt jag det flera gånger i veckan, eller ja typ varje dag, nu är det på någon helg eller nån gång på veckan :).

2011-06-09 @ 22:30:54
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Fit4Life

Gud vad skönt för dig! Min last är godis och höll emot i 3 veckor men nu åt jag i helgen och here we go again.. Börja om från ruta ett! Så underbart när suget är över och man behöver inte äta skiten.. Gäller att bara stå emot de första dagarna så går rätt enkelt sen :)

2011-06-09 @ 23:47:01
URL: http://fit4life.shapemeup.se
Postat av: Annie

Grattis, vad skönt för dig. Det är tufft att ta sig bort från suget, men nr man väl klarat det är de underbart!

2011-06-12 @ 10:23:01
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0