Vad är svårast?

Har tänkt på en sak, för att bli av med vikt/bli fit så gäller det ju att äta rätt och träna för att få resultat. Så är det ju det går ju inte fuska sig igenom det.
 
(nu till det jag ville komma med med inlägget) Jag själv älskar träningen, jag får sådant rus av och träna, kunna prestera och bara köra slut på sig själv. Som idag så var jag själv ute och gick en rask promenad (kanske inte är så bra o gå raskt såhär i början men kunde inte motstå) när sambon hade kommit hem så han kunde ta hand om våran skatt. Det var så uppfriskande, lyckorus i hela kroppen, bra musik i öronen och så grymt mkt piggare när jag kom hem. Jag kände verkligen att det är det jag vill hålla på med - träning. Så jag VET att jag kommer lyckas inom det en dag.
 
Men sen är det det där med maten. Jag vet vad som är bra och vad som bör ätas för och nå de resultat jag vill ha och jag vill äta det MEN det värsta med mig är att jag är så fett kräsen vad det gäller mat. Jag hatar det. Försöker verkligen lära mig och äta vissa saker men det går inte. Jag försöker verkligen så gott det går, jag önskade jag tyckte om mer grönsaker, osv. Men gör mitt yttersta för att få i mig bra protein, grönsaker och liten mängd kolhydrater av det jag tycker om.
 
Så vad är svårat för er, kosten eller träningen? 

Kommentarer
Postat av: Linah

jag tycker att maten är helt klart svårast! att få i sig 5 mål om dagen och börja med frukost är jobbigt. Men vill man vara fin så gäller det att ha rutiner!! Kul att du är igång igen!

2012-12-19 @ 23:23:23
URL: http://checkpointshape.blogspot.se/
Postat av: Ann

Hej, hej,

Jag tycker nog träningen är det jobbigast. Jag är en sådan periodare med träningen. Det går jättebra och jag tycker det är superkul.... ett tag! Sen så bara tappar jag allt.
Maten är ok, men precis som du så vet jag vad jag BÖR äta, men det är en annan sak att göra det. Är lite kinkig med maten och gillar inte alla grönsaker, svamp :-( bönor, linser etc etc.
Men man får försöka hitta någon gyllene medelväg på något sätt tror jag.

//Ann

2012-12-21 @ 11:19:56
URL: http://jagilivet.blogspot.se/
Postat av: Fia

Jag har svårast med maten. Röra på sig är inte svårt men att fixa mat till jobbet osv tycker jag är svårt :/

2013-01-03 @ 18:05:32
URL: http://fiasfight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0