Drömmar och tankar

Idag när jag stog och slog som mest på bodycombaten så kom det verkligen upp för mig; den gamla Emma finns inte längre. Storleksmässigt så är jag inte där längre, jag kommer aldrig tillbaka där jag en gång var! Jag såg en stark Emma som slog och sparkade med kraft. En kropp som har blivit mkt mer aktiv och som väljer att ha en aktiv vardag. Jag ÄLSKAR verkligen detta. Jag vill fan träna dygnet runt! Ju mer jag tränar ju mer vet jag vad jag vill. Jag har en dröm som jag hoppas kunna bli sann, det är typ den ändra dröm jag har och verkligen vill kämpa för (ja bortsätt från Alva och familj), jag vill verkligen jobba med nån form av träning, hjälpa andra. Även om jag inte är i mål där jag vill vara så har det hänt så mycket med mig själv. Bara en sån sak att att cykla till jobbet, hade jag gjort det förr? Svar nej. Eller och pröva kläder, jag kan ta en storlek som inte är XXL och den passar perfekt, eller kanske tom är för stor. Sedan jag fick Alva har jag nog suttit hemma och "glott" typ, ja inte ens kan jag få ihop det på en hand tror jag. Jag älskar nu förtiden full rulle och röra på kroppen. Det jag tycker är jobbigt är huden, eller egentligen är det väl inte så farligt, men det är störande, och bristiningar som blivit. Önskar verkligen någon hade sagt till mig innan, men men.
 
Insidan är så himla mycket bättre den med, även om jag har mycket och jobba med så finns inte den gamla Emma heller kvar. Hon som verkligen var i botten och trodde livet skulle förbli så. Hon har tagit tag i saker, hon har satt upp mål, klarat dom! Blev gravid och gick upp mer än vad jag hade gått ner innan. Det sög verkligen men jag var så jävla bestämd att jag skulle ner! Hade jag fått Alva innan jag gick ner i vikt hade allt säkert varit ännu värre. Ja, jag ser verkligen ljusare på saker och ting.
 
Det är väldigt kul att ha denna blogg, eller använder den mer som en dagbok. Kul att kunna blocka tillbaka på både bilder och text.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: linah

ja du har verkligen visat dig och andra att du kan och kommer att lyckas med allt du tar dig för bara du ger dig f_n på det. Ser fram emot att se vad du tar dig för! kram på dej

2013-09-18 @ 22:43:30
URL: http://checkpointshape.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0