Känner sig hemsk

Usch. Jag kan verkligen inte rå för det, känner mig så hemsk men vantrivs verkligen som gravid. Känner mig så jäkla vidrig. Vill verkligen kunna känna den där fina känslan av att få bära på sitt barn men gör tyvärr inte det, o värre blir det. Fasen att man ska behöva känna såhär( ja det kommer va fruktansvärt mkt gnäll här)
 
Men åkte iaf och fick igenom mitt efterlänktade rygg och axelpass. Jag kände att dessa muskler fick jobba. Hoppas på lite träningsvärk imorgon. Avslutade med 10 min på cykel, inte en sånädr vanlig cykel utan en som benen lutar mer framåt. Kändes bra i bäcken då jag redan hade fruktansvärt ont där och ländrygg när jag kom till gymmet  så den kommer jag nog använda fler gånger.
 
Nej nu måste jag o värktabletterna åka o jobba. 6/9 dagar i rad snart gjorda sen får jag leeeeedig helg!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina - mamma till Ebba

Jag har aldrig gillat att vara gravid (vågar till och med säga att jag vissa stunder hatat det), men med det sagt betyder inte det att jag inte önskar mitt barn eller att barnet inte är älskat! Jag tror verkligen på att prata om det, att bara låtsas att allt är perfekt gör en ännu mer ledsen i kroppen. Det är synd att det är så otroligt vanligt att man som gravid känner så här. Har själv stött på blivande mammor som sagt att de mår hur bra som helst och när jag säger ärligt hur jag mår så brukar i princip alla dra en lättande suck och "erkänna" att det är jobbigt. Tur att man inte är gravid för alltid :) kram till dig!

Svar: Åh håller med dig! Vi båda har ju suttit/sitter i samma sits så skönt när andra känner likadant. Blev du sjukskriven andra gången nu ? kram!
mittfatass.blogg.se

2014-10-21 @ 07:28:57
URL: http://halmstadsmorsan.blogg.se
Postat av: Sarah

Hej, och TACK!

Jag är gravid med vårt första barn och har sååå dubbla känslor kring detta. Överlyckling kring själva graviditeten, sparkarna, allt som komma skall. Men samtidigt ledsamt obekväm med mig själv och den nya kroppsform jag antagit. Vet ju att du har lyckats helt fantastiskt bra med att komma i form mellan dina graviditeter (har följt dig ett tag :) ) så snälla, snälla, snälla kan du inte skriva ett "så-här-gjorde-jag-och-det-funkade-för-mig"-inlägg om HUR man kommer i form efter graviditeten. Just nu känns det hopplöst...

Kram och tack för en bra blogg!

2014-10-28 @ 17:32:02
URL: http://lifebysarah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0