Hemmagjort bröd

Med insperation av Annie och sedan blandat ihop med egen smak och tycke:


Recept:
- 250 g Kesella/kvarg (en burk)
- 2 ägg
- 2 äggvita
- 4 msk Fiberhusk
- 4 tsk bakpulver
- 3 msk kruskakli
- ½ dl linfrön
- ½ dl solrosfrön
- ½ dl sesamfrön
- 1 morot
- 1 krm salt
- Skvätt olja


Blanda ihop ingridienserna, de torra för sig och de "blöta" för sig och rör sedan ihop allt tillsammans till en smet. Fick svälla lite i ca 20 min.

Jag gjorde mina till mer liknande frallor i formen och ett snitt i mitten och lät sedan stå i
ugnen 25 min på 200 grader.

(Dock sjönk dom ihop lite som ni kanske ser)

Kommentarer
Postat av: Coquina

Gott med hembakat bröd =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling där du kan vinna skålar från Ib Laursen =)

2012-01-19 @ 22:14:34
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Joline

Det var allt ett spännade recept, blev dom goda? Tack för en härlig blogg förresten, det var ett tag sen jag tittade in men nu ska jag titta in oftare!

2012-01-20 @ 09:16:54
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0