Tankar kring min kropp

Det jag vill börja och säga är att jag är så otroligt taggad över det jag gör just nu. Jag vill så gärna bli nöjd med min kropp! Jag vill få en snygg timglasfigur med lite konturer från muskler. Jag skulle vara såååå himla stolt över min kropp då! Ni anar inte. Jag börjar faktiskt redan nu ibland känna att jag kanske inte har så dum kropp endå. Det börjar att synas nyckelben, det börjar gå in mellan skuldrorna, röven börjar inte lika högt upp på ryggen, man ser muskler på benen, det har sjunkigt in under revbenen. Jag ska bli tajt!

Fan jag är så glad att jag gör detta! För mig! Dett är bara för min egen skull jag gör det, ingen annan! Jag vill kunna visa mig i snygga kläder som sitter bra på mig. Jag vill känna mig "vältränad".

Jag bryr mig inte vad jag väger. Visst, inte fetmavikt, för annars skulle jag inte ens göra det jag gör, men allt handlar inte om vikten. Det handlar om hur du trivs med dig själv. Jag vill få min drömkropp, jag vill kunna se den i spegeln, inte på vågen. Dock så har vågen hjälp mig en bit på vägen därför väljer jag att väga mig, men jag bryr mig inte i slutändan om vad den stannar på.

När jag förhoppningsvis har nått min drömkropp förr eller senare så kommer jag inte sluta att kämpa. Jag älskar att träna! Det är en del av mig, har alltid varit. Jag väljer att det ska vara en del av min vardag. Jag tar mig den tiden att träna. Jag vill unna mig själv tid till att må bra. Skulle aldrig kunna välja bort det. Jag vill verkligen lära mig mer om träning och kost och hur kroppen fungerar. Jag vill verkligen det!

Oavsätt vad ni har för mål så hoppas jag att ni alla är stolta och nöjda över det ni gör för er själva!

Kommentarer
Postat av: JD | sextiofem kilo ska bort

bra text! du är så jäkla bra, och stark!

jag håller dessutom med dig till 100!

2011-06-26 @ 23:35:51
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: charlie

aw tack hjärtat! <3



gillar detta inlägg du har skrivit!!

2011-06-27 @ 00:46:36
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Fit4Life 2011

Härligt inlägg! Sådär vill jag också känna. Nu måste jag hitta min pepp!

2011-06-27 @ 06:46:23
URL: http://fit4life.shapemeup.se
Postat av: Jannica

Bra skrivet finis!

Så glad för din skull, att du börjar känna du är fin redan nu, superbra mål du har. de där med vågen sa du riktigt bra. Kämpa på, you can do it :)

2011-06-27 @ 09:31:06
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Fit4Life

Läser ditt inlägg igen och känner igen mig.. Tack för ett jättebra inlägg. Verkligen, it hit me hard. Sakta men säkert kommer motivationen.

2011-06-27 @ 20:44:10
URL: http://fit4life.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0