Tanitavåg

Ja, idag äntligen fick jag väga mig på tanitavågen. Sist jag dokumenterade här om mått och vikt var 21/6. Kilomässigt har det inte hänt så mycket mer än att det är -0,3 kg, totalt 31,9 kg. Dock har vågen visat upp ett par kilo (antagligen vätska) där mellan. Så jag är ganska nöjd ändå. Det är svårt såhär när man börjar närma sig mer åt det rätta hållet. Vill inte heller bli fast i någon siffra. Har varit väldigt skönt att inte vägt sig och jag kände idag när jag vägde mig att jag egentligen inte hade behövt veta siffran utan var väldigt nyfiken på procenten hade att visa. 
 
Passade på och mäta mig idag också och det såg ut såhär, jämnför med sista mätningen:
 
Mått
Arm som störst: 
39 -> 32 -> 34 -> 29 (0)
Under byst: 99 -> 83 -> 91 ->78 (-1)
Vid naveln: 97 -> 75 -> 91 -> 71 (-1)
Buk som störst: 124 -> 89 ->114 -> 83 (-1)
Röv som störst: 125 -> 106 -> 119 -> 100 (-2)
Lår som störst: 77 -> 59 -> 64 -> 57 (-1)
 
Resultatet av tanitamätningen
Fettprocent : 30,6 %
Muskelmassa : 50,8 kg
 
Nästa gång blir om 4-5 veckor. Taggad faktiskt på och se om det kan bli några resultat. På lappen så stog det om mål och ska försöka ge mig på det. Tappa 5,8 kg i fettmassa. Se hur lång tid det tar och vad vågen står på den dagen man är där. Intressant :) Tabellen på lappen visar att fettprocenten ligger inom det normala och muskelmassan låg högt på +! Åh ja det var riktigt kul och göra detta och det säger så himla mycket mer vad man består av än dom där jävla siffrorna på vågen.
 
Ibland får jag kommentarer om varför jag inte skriver ut vad jag väger, förr var det för jag skämdes, nu i efterhand och så som jag fortfarande känner är för att vågen är så jäkla individuell och säger ingenting om hur man ser ut. Vad spelar det för roll vad jag väger för er? Inte ett skit som sagt. Bara en jävla hets det där. Så ja, mät er istället, det säger så mycket mer! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra,

Tips är att INTE sträva efter målet på lappen, den är förinställd för de som går på itrim, alltså människor som inte sysslar med styrketräning..

Svar: Ja vi hann ju prata om det ;)
mittfatass.blogg.se

2013-08-03 @ 11:20:28
URL: http://alexandrarebecca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0