Löpning på annat vis

Igår när jag åkte till gymmet på morgonen så kände jag inte av någonting av spinningen. Helt sjukt. Trodde jag skulle vara förstörd i benen men icke. Körde axlar/bröst/triceps. Försöker öva på armhävningar och har börjat pröva på tå nu. Innan graviditeten så orkade jag köra 10x3 på tå samt orkade alla i en BC-release. Nu när jag provade i somras efter graviditeten orkade jag knappt 2 på KNÄNA och sen var jag förstörd. Nu orkar jag 10x3 på knäna och igår provade jag och köra de 2 första i varje set på tå och resten på knäna. Kan säga att de inte va några djupa armhävningar på tå men det är ju en början o komma tillbaka där jag var.  Ökade i lutande hantelpress så det var kul. Känner av triceps idag. Avslutade 20 minuter på crosstrainern och svettades en hel del.
 
Var på gymmet när det öppnade idag. Kände mig pigg när jag stog där o väntade vid 06. Körde igenom ryggen och lite biceps (tråkig muskelgrupp) samt mage. Känner redan av lite i biceps haha.
 
Innan jag skulle hämta A så tog jag en promenad med S i vagnen då hon hade svårt o somna hemma. Gick på i en redigt bra fart och pratade samtidigt med min bror i headsetet och efter en bit när jag hade vänt och lagt på så dör mobilen och har noll koll på klockan så fick för mig och löpa den sista biten till dagis. Skoja inte vad härligt det var! Varför har jag aldrig gjort de tidigare? S sov som bara den och mitt flås var på topp. Stannade precis innan en riktigt tuff backe där jag började gå upp till dagis i en redig fart. När jag var framme så började jag svettas som bara den. Så blev ca 6 km. Älskar att man kan kombinera barn och träning. Käkat köttfärsbiffar och sötpotatis till lunch. Har verkligen blivit besatt av sötpotatis igen efter ett ganska stort uppehåll från det då jag föråt mig på det förut.
 
Nae en bra dag. Hoppas på att komma med på 75 min spinning imorgon kväll. Står som reserv 3. Annars blir det crosstrainern om jag inte kommer med.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0