Gymmet vs pass

Kommit på en sak. Jag är inte alls sugen på att gå på pass. Jag som annars älskar att gå på pass? Men just nu känner jag mig mer sugen att gå på gymmet. Få stärka upp mina muskler lite och att köra kondition.

Vet inte om det har att göra med att jag känner mig låst när jag ska gå på pass. Ska man till gymmet kan man gå när som men på medley har dom att om du bokar ett pass och det är två timmar kvar innan det börjar så måste du gå på det annars får man en prick.

Dock skulle jag vilja lära mig mer! Funderar på att boka in en PT en dag så jag tränar rätt just för min kropp. Ge mig tips?

Vad gillar ni bäst?


Har förövrigt en redig träningsvärk i min biceps idag.

Kommentarer
Postat av: Weightloss-Warrior

Jag är tvärtom.. Dålig på att gå på pass.. Gick mycket på affrodans och mer förut men nu när våren kommit nöjer jag mig med powerwalks ute.



Vet inte vilket gym du tränar för men hos de flesta kan man boka en genomgång med deras pt för att gå igenom alla övningar och vad du vill lära dig. T.ex på friskis har de 3 olika nivåer, de kan lära dig både maskiner eller mer funktionell träning med hantlar eller medicinbollar. Kolla med ditt gym :)

2011-04-06 @ 13:27:05
URL: http://weightloss-warrior.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag har alltid vart en "pass-människa". Men! Jag tror dock att om jag bara vågade och fick lära mig hur alla maskiner fungerar och hur man lyfter fria vikter osv helt rätt, så skulle jag nog föredra det. Älskar att "värma upp" på crosstrainer och sen köra slut på musklerna..! Älskar det när min sambo är med mig och visar hur man ska göra. Är ganska rädd för att träna fel.



Förresten, fick aldrig något svar. =)

Hur sitter gelén ifrån nagelgiganten? Fick du släpp fort? Satt och kikade på det igår, och funderar på att beställa hem. =)

2011-04-06 @ 15:32:51
URL: http://sandrutts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0