Tycker inte om min kropp idag + ett dilemma

Kände att jag var seg redan igår men idag orkade jag knappt gå till affären. Mycket träning och väldigt lite mat är väl inte världens bästa kombo.

Så nu sitter jag här och äter två grova bröd i hopp om att få lite mer krafter OCH jag har avbokat kvällens träningspass för att samla lite mer energi.

Nu till mitt dilemma som jag tror många andra känner igen sig i.

Jag bor tillsamma med min sambo. Han har en vältränad snygg kropp och kan trycka i sig vad som helst utan att de syns på honom och det utnyttjar han till max. Nu när vi var och handlade bestämde han sig att han skulle ha våfflor till mat och cheese balls till handbollsmatchen ikväll. Jag själv älskar båda dom två grejerna, men hur nyttigt är det på en skala? Så jag äter nu som sagt två grova mackor medans han gör våfflor med grädde och sylt.

Kommer tycka extremt synd om mig själv när han kommer sitta där och trycka i sig sina cheese balls. Vi får se om jag kommer att motstå eller inte.

Livet är orättvist men det är bara att bita i det sura äpplet och se glad ut!


Kommentarer
Postat av: josefin - följ mitt nya liv 2011

Visst får han äta vad han vill, men jag tycker faktiskt att det är lite respektlöst när han vet hur svårt det är för dig.



Min sambo är likadan, han kan äta vad han vill utan att det syns speciellt mycket. Men han vet hur svårt det är för mig att se honom äta onyttiga saker så han äter samma saker som jag. =)

2011-01-25 @ 16:50:37
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Jannica

starkt av dig att stå på dig. Jag äter nyttiga pannkakor/våfflor. Gjort på mandelmjöl eller eventuellt sojamjöl. Finns förslag till de mesta. Vill du ha receptet får du hojta till. :) Stå emot, det klarar du. Hejja, Hejja!

2011-01-25 @ 17:44:20
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sånt där e inte lätt. De e samma sak om man umgås med kompisarna o dom kan proppa i sig va som helst o en annan får tugga på sina tuggummin :P

2011-01-25 @ 18:18:31
Postat av: Evelina

Åh, förstår verkligen hur fruktansvärt svårt det är! Jag bor fortfarande hemma och har verkligen bestämt mig för att gå ner, jag vägrar väga såhär mycket på studentbalen, men det är så jävla jobbigt att låta bli onyttiga saker. Men jag har åtminstone lyckats hålla mig ifrån godis hittills i år, vilket jag är väldigt förvånad över. Men det är jobbigt när resten av familjen äter saker som jag för tillfället är sugen på. Men det funkar! Försöker tänka på hur onyttigt det är, och att det faktiskt inte är särskilt gott när man äter det och framförallt inte efteråt. Så egentligen har ju jag det bästa, det är ju egentligen alltid godast innan man ätit det! :) Kanske inte funkar för alla, men det har hittills funkat för mig.

2011-01-25 @ 20:59:20
URL: http://evelinamarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0