Vatten

Något jag måste erkänna är att jag är dålig på o dricka vatten, eller jag är dålig på o dricka överhuvud taget faktiskt. Dricker mest när jag tränar o då brukar det bli ca 1½-2 liter vatten men måste dricka mycket mer.

När jag var hos läkaren förra gången så tvingade han mig näst intill och börja dricka mer. Så gick till närmsta affär och köpte mig en 33 cl flaska med skruvkork som passade bra o ha i jobbvästen. Jag har försökt och dricka ca 3-4 sådana fulla när jag är på jobbet (utöver de jag dricker till maten o så) och jag känner stor skillnad på hungerkänslan och suget efter något. Så otroligt bra med maten idag eftersom jag inte haft något sug efter något så har bara ätit när jag behövt, ca var 3e timme men små portioner.

Är ni dåliga på och dricka?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag dricker mkt under dagen men tyvärr sällan bara vatten, blir la också mest under träningen

2012-02-21 @ 06:44:50
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: heddashälsa

Tack för påminnelsen. Sitter nu med en shaker full med vatten. Dricker mycket på jobbet men är dålig på det hemma.

2012-02-21 @ 10:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0