Motion ger dig energi

Ja som rubriken lyder så ger motion dig mycket energi. Mer än vad man tror faktiskt. När jag kom hem från en jobbig dag från jobb, både psykiskt och fysiskt så var jag verkligen helt slut och höll på och somna när jag satte mig i soffan. Hade sprungit fram och tillbaka och hade ätit lite under dagen och åt 4(!) mackor när jag kom hem och var fortfarande lika hungirg när jag ätit dom.

Men mamma och jag hade bestämt igår att vi skulle ut och gå idag efter jobbet så tvingade mig verkligen ut och dom första 5 minuterna kändes det som om jag gick mot en stor vägg och ögonen orkade jag knappt hålla öppna men sen så kom energin och i slutet gick det som bara farten. Vi var ute i 65 minuter och nu sitter jag här pigg och nöjd (bortsätt från mackorna men får var glad att det var grova börd) över att min trötthet inte vann över mig.

Så när ni känner att tröttheten kommer och ni inte har någon energi kvar, fösök och leta längst bak i huvudet att ni kommer känna er så mycket piggare efteråt. För vem har sagt att man alltid har medvind?

Nej nu ska jag ta hand om diskberget (som jag inte hade orkat tagit hand om om jag inte gick ut) och fixa en god sallad.


Kommentarer
Postat av: Jannica

Grymt :)

2012-03-05 @ 22:26:44
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0